Is het tijd voor een datacenter migratie?

  • Blog header: ColoHouse
    Is het tijd voor een datacenter migratie?
    • July 4 2019

    Wanneer uw huidige ‘data oplossing’ niet langer aan uw zakelijk behoeften voldoet, kan dit een signaal zijn om een migratie te overwegen. Een migratie naar een nieuw datacenter of colocatieprovider kan een intermiderende taak zijn. Het is tijdrovend en dient zorgvuldig te worden gepland tot in de kleinste details. Hoe weet u wanneer het tijd is voor een datacenter migratie? 

    Groei en uitbreiding
    Naarmate een bedrijf groeit, is de kans groot dat de huidige IT infrastructuur mogelijk ook moet worden uitgebreid. Indien de behoeften van uw IT-infrastructuur veranderen en er zijn simpelweg niet genoeg middelen of stroom beschikbaar, is migeren een manier om ruimte te creëren voor groei en uitbreiding. Een flexibele colocatieoptie geeft u de mogelijkheid om eenvoudig op en neer te schalen.

    Slechte ondersteuning
    Het belangrijkste ingrediënt van een goede klantenservice is: snelle responstijd. In een 24/7 cultuur is beschikbaarheid en betrouwbaarheid van online diensten de sleutel tot succes. Voor bedrijfseigenaren is het van essentieel belang dat de responstijden snel zijn; niets is zo frustrerend als trage terugkoppeling vanuit een ondersteuningsdienst. Een goedlopende support team biedt gemoedsrust, wetende dat u kunt bouwen op uw datacenter provider.

    Lees hier waarom customer support belangrijk is bij de keuze van een datacenter.

    Kostbare investeringen
    Afhankelijk van de omstandigheden, kunnen er ook financiële overweginging meespelen in de keuze voor een datacenter migratie. Het ondersteunend personeel van een datacenter is een enorme aanwinst voor elk bedrijf.  Zij bieden niet alleen gemoedsrust doordat zij proactief de kritieke infrastructuur van een datacenter-faciliteit monitoren.  Maar de operationele kosten zijn aanzienlijk lager vergeleken met in-house IT-activiteiten waardoor kostbare investeringen voorkomen kunnen worden.

    Het hebben van een datacenter met remote hands-service houdt in dat u een professionele, gecertificeerde technici heeft die 24/7 ondersteuning biedt om dingen snel weer ‘up-and-running’ te krijgen. Dit betekent dat u gerust kunt zijn wanneer er zich een probleem voordoet, wetende dat er een specialist beschikbaar zal zijn om aan uw behoeften te voldoen. Bovendien hoeft u geen zorgen te maken over administratieve taken zoals uitkeringen, betaald verlof en dekkingen tijdens vakantie.

    Beperkte connectiviteit
    U bent volledig op de hoogte van alle problemen die uw huidige locatie heeft. Als u toegang beperkt is, kan dit van invloed zijn op de beschikbaarheid van uw diensten. Indien u geen toegang heeft tot uw data, kunt u simpelweg niet werken. Het vinden van een betrouwbare datacenter dat toegang heeft tot meerdere netwerkproviders moet de hoogste prioriteit hebben bij het overwegen van een nieuwe locatie.

    De keuze om naar een nieuwe locatie te migreren, moet ten alle tijden een weloverwegen beslissing zijn. Bij ColoHouse streven we ernaar uw de best mogelijke infrastructuur, dienstverlening en onderseuning te bieden, zodat u uw tijd en middelen kunt steken in uw core business.

    Wilt u meer informatie over datacentermigratie of overweegt u colocatie? Bekijk onze colocatiegids. Een migratieproject in detail bespreken? Wij helpen u graag verder! Neem contact met ons op via sales@colohouse.com of bel ons via +31 (0)88 2700 200. Onze experts denken graag met u mee.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Contact opnemen

Recent Posts

 
Heeft u vragen?