Hoe bereid uw IT afdeling zich voor op de tweede coronagolf?

  • Hoe bereid uw IT afdeling zich voor op de tweede coronagolf?
    • July 19 2021

    Last Updated on 19/07/2021 by Tylor

    De gevreesde tweede golf is daar, constateert minister De Jonge, als we naar het aantal besmettingen kijken. Komt de grote klap nog, of gaat het dit keer echt anders uitpakken? Dit is het juiste moment voor IT-leiders om hun organisaties voor te bereiden op de gevreesde tweede golf.

    Welke lessen zijn er te leren uit de coronapandemie?

    Is uw bedrijfscontinuïteitsplan bijgewerkt?

    Een Business Continuity Plan zorgt ervoor dat uw bedrijf met minimale onderbreking draaiende blijft. Neem de tijd om uw huidige bedrijfscontinuïteitsplan te herzien. Welke lessen kunnen we leren uit de ervaringen van medewerkers, partners en leveranciers tijdens de periode van de eerste golf van coronabesmettingen? Wat heeft gewerkt en wat kan er verbeterd worden?

    Heroverweeg uw digitaliseringsstrategie

    De coronacrisis leidt ertoe dat allerlei processen in bedrijven en organisaties versneld worden. Dit gebeurt op verschillende terreinen. De rol van digitalisering is in een versnelling terechtgekomen. We zijn meer afhankelijk van online diensten om ons personeel te beschermen en de dreiging van het virus te minimaliseren. Gegevens zijn essentieel voor dagelijkse workflows, samenwerking, innovatie en klantenservice. Een groot deel van alle bedrijven zijn tegenwoordig afhankelijk van hun gegevens om hun activiteiten te beheren.

    Het waarborgen van de continuïteit van een bedrijf is topprioriteit voor elk bedrijf. Bedrijven moeten hun digitaliseringsstrategie heroverwegen. Zo kunnen ze op de korte termijn overleven en het is tegelijkertijd vast een investering voor alles dat er straks staat te wachten in het post-corona tijdperk.

    Hoe krijgt u toegang tot uw servers?

    Bedrijven bereiden zich serieus voor om met behulp van hedendaagse technologie de boel draaiende te houden. De COVID-19-crisis heeft het belang van datacenters versterkt. In tegenstelling tot uw serverruimte op kantoor, houden datacenters zich dagelijks bezig met risicobeoordeling en -beheer. Datacenters spelen een cruciale rol als centraal toegangspunt voor gegevens en essentiële bedrijfstoepassingen. Het verplaatsen van de bedrijfskritische gegevens, IT-middelen of back-upsystemen van een bedrijf naar een datacenter op colocatie is een aantrekkelijke optie voor elk bedrijf dat zich zorgen maakt over bedrijfscontinuïteit als het geen toegang heeft tot zijn servers.

    In tijden als deze, kan het voorkomen dat u een werknemer ter plaatse nodig heeft. Helaas is dat momenteel niet altijd mogelijk. Lokale ondersteuning is niet alleen handig, maar belangrijk. Een groot aantal colocatieproviders biedt ondersteuning op afstand oftewel remote hands. Remote Hands is een professionele dienst voor technische assistentie die wordt uitgevoerd door datacenters engineers. Support medewerkers reageren 24/7/365 op noodsituaties, zodat uw service verzoeken slechts een telefoontje of een klik verwijderd zijn. De beschikbaarheid van remote hands in uw datacenter biedt u een helpende hand wanneer u die nodig heeft. Hierdoor hoeft u niet langer ter plaatse hoeft te zijn en kunt u de bedrijfscontinuïteit en het welzijn van uw medewerkers waarborgen.

    Voorbereiden op het ‘nieuwe normaal
    Sommige veranderingen die u nu doorvoert, kunnen onderdeel worden van het ‘nieuwe normaal’. Komt de grote klap nog, of gaat het dit keer echt anders uitpakken? Door uw IT afdeling voor te bereiden, kunt u de storm beter doorstaan.

    Wilt u weten hoe wij uw bedrijf kan helpen beschermen tijdens een pandemie, neem dan contact met ons op via +31 (0)88 2700 200 of maak gebruik van ons ​​contactformulier.


    FAQ Digitale Transformatie

    Wat is digitale transformatie?

    Digitale transformatie is een integrale aanpak om verwachtingen, mogelijkheden en kansen van ICT toepassingen en personeel optimaal in te zetten voor bedrijfsprocessen en informatiebeheer, met als doel een flexibele organisatie om in te kunnen spelen op de continue veranderende klantbehoeften.

    Wat is de impact van digitalisering voor ondernemingen?

    In de moderne wereld zijn technologieën als het internet en de sociale media niet meer weg te denken. Digitaliseren is eigenlijk niet eens meer een keuze. Bedrijven kunnen niet anders, Door nieuwe technologieën en innovaties kunnen we informatie en bestaande processen op een betere en efficiëntere manier verwerken. Het is belangrijker dan ooit om in deze veranderende wereld bij te blijven om je concurrentiepositie te behouden dan wel verstevigen. Als organisatie moet je zowel wendbaar als weerbaar zijn

    Waarom is digitale transformatie een must voor elke organisatie?

    In welke branche uw bedrijf zich ook bevindt, competitie in de markt zorgt ervoor dat u innovatief zult moeten blijven denken. Moderne digitale transformatietechnieken zorgen ervoor dat u dichter bij uw klanten komt waardoor u meer waarde kunt toevoegen voor klanten en een concurrentievoordeel kunt behalen.

    Wat zijn de 4 pijlers van digitale transformatie?

    Optimaliseer uw processen
    Faciliteer uw medewerkers
    Betrek uw klanten intensief
    Transformeer uw producten

    Hoe maakt u van digitale transformatie een succes?

    In elk bedrijf, ongeacht de grootte, branche, locatie of winstgevendheid, moeten veranderingen die van invloed zijn op de hele organisatie worden gepland om succes te garanderen. Om een ​​succesvolle digitale transformatie te implementeren, heeft u een strategie nodig:
    – Waarom moet dit gebeuren?
    – Op welke afdelingen zou dit van invloed zijn?
    – Hoelang duurt het om een digitale tranformatie te voltooien?
    – Is dit een interne verandering of heeft dit ook invloed op onze klanten?
    – Wat gebeurt er als we niet digitaal transformeren?

 
Heeft u vragen?