- Colocatie
- Diensten
- Support
- Bedrijf
Last Updated on 23/09/2020 by netadmin
Inmiddels is de digitalisering niet meer weg te denken uit het bedrijfsleven. Van dagelijkse werkzaamheden tot samenwerking, innovatie en klantenservice. Een groot aantal bedrijven zijn inmiddels afhankelijk van hun data om de organisatie draaiende te houden. Maar wat doet u als u niet langer toegang heeft tot uw bedrijfsmiddelen?
In tegenstelling tot natuurrampen of door ‘de mens veroorzaakte’ rampen, kan een pandemie zich verspreiden op grotere schaal in verschillende landen, op verschillende continenten. Wat doet u als u geen toegang heeft tot de servers in uw kantoor of in uw datacenter? De gevolgen van een pandemie kunnen zijn dat werknemers niet langer op kantoor kunnen werken. Hoe krijgt u toegang tot uw bedrijfskritische systemen or IT-infrastructuur?
Bedrijven bereiden zich serieus voor om met behulp van hedendaagse technologie de boel draaiende te houden. Hoewel, bedrijven rampscenario’s hebben klaar liggen, is het rampscenario van een pandemie een grotere uitdaging dan normaal. Datacenters zijn niets anders gewend omdat het beoordelen en beheren van risico’s een dagelijkse bezigheid is.
Bedrijven die over hun eigen servers beschikken kunnen het beheer en onderhoud zelf doen, maar ook uitbesteden aan een datacenter. Wanneer u de IT-infrastructuur uitbesteedt zorgt u voor optimale beschikbaarheid van uw data en applicaties. Datacenters spelen een cruciale rol in deze tijd omdat ze een centraal toegangspunt zijn voor data en essentiële bedrijfsapplicaties. Het verplaatsen van bedrijfskritische gegevens of back-upsystemen naar een colocatie datacenterfaciliteit is een aantrekkelijke optie voor elk bedrijf dat zich zorgen maakt over bedrijfscontinuïteit
In tijden als deze, kan het voorkomen dat u een werknemer ter plaatse nodig heeft. Helaas is dit momenteel niet altijd even mogelijk. Lokale ondersteuning is niet alleen handig maar vooral belangrijk. Een groot aantal colocatieproviders biedt ondersteuning op afstand (remote hands). Remote hands is een professionele dienst voor technische assistentie die wordt uitgevoerd door datacenters engineers. Support medewerkers reageren 24/7/365 op noodsituaties, zodat uw service verzoeken slechts een telefoontje of een klik verwijderd zijn. De beschikbaarheid van remote hands in uw datacenter biedt u een helpende hand wanneer u die nodig heeft, waardoor u niet langer ter plaatse hoeft te zijn en u bedrijfscontinuïteit en het welzijn van uw medewerkers kunt waarborgen tijdens pandemie zoals COVID-19.
ColoHouse On-Site technische ondersteuning staat voor u klaar om u door deze moeilijke tijd heen te helpen. De hoogste prioriteit is en blijft om er voor te zorgen dat we onze dienstverlening kunnen blijven leveren richting onze klanten.
Ons doel is om een verlengstuk van uw personeel te zijn en 24/7/365 uitzonderlijke klantenservice te bieden. Neem voor vragen contact met ons op via +31 (0)88 2700 200 of maak gebruik van ons contactformulier.
Klik hier voor meer informatie over ColoHouse’s COVID-19 maatregelen