5 Aandachtspunten bij uw zoektocht naar IT support

  • 5 Aandachtspunten bij uw zoektocht naar IT support
    • April 1 2021

    De IT Infrastructuur is de basis van uw bedrijfsprocessen waarop de organisatie draait. Door de voortdurende technologische ontwikkelingen worden er nieuwe eisen gesteld aan de ontwikkeling, inrichting en beheer van de IT Infrastructuur. Ontdek de belangrijkste factoren waarmee u rekening moet houden voordat u een colocatieprovider kiest, evenals IT support om de meest geschikte keuze te maken voor uw organisatie

    Ondersteuning & Diensten

    Installatie

    Biedt de provider planning, implemenatie en doorlopende operationele ondersteuning?
    Datacenters dienen beheersdiensten voor uw implementatie toe te voegen. Het is belangrijk dat alle partijen de gewenste aanpak begrijpen, van ontwerp tot installatie. Iedereen moet op dezelfde pagina zitten qua verwachtingen en uitvoering van het project. Uw datacenter provider moet het proces beheren om ervoor te zorgen dat uw colocatie implementatie soepel verloopt.

    Remote Hands / Support

    Biedt de aanbieder colocatie ondersteuning?
    Ondersteuning op locatie betekent een snelle reactie op noodsituaties of andere problemen, vooral als het datacenter personeel zich niet in de buurt van de faciliteit bevindt of niet bij de desbetreffende faciliteit kan komen. Dit helpt voorkomen dat kleine incidenten tot grote problemen leiden. Het is van belang om de SLA-garanties van leveranciers (over ondersteuningsverzoeken) te evalueren. Deze moeten rechtstreeks (in verband met de reactietijd voor ondersteuningsverzoeken). SLA’s moeten erg snel zijn (één uur) voor ondersteuning binnen de faciliteit. Problemen die zich voordoen op dit niveau vragen ongetwijfeld om directe hulp en oplossing. Om klanten gerust te stellen, dient er een bevestiging van ontvangst verstuurd te worden door het datacenter. In het geval van problemen dienen medewerkers op elk moment ter plaatse, per telefoon, per e-mail of via een web gebaseerde ondersteuningsportaal beschikbaar te zijn.

    Onderhoud

    Heeft de colocatie provider jaarlijkse contracten voor het onderhoud, dat per kwartaal uitgevoerd wordt voor stroom backup, generatoren en hvac die voldoen aan de iso certficatie proces?
    Colocatie faciliteiten dienen routine controles uit te voeren op hun generatoren, stroomvoorzieningen en andere kritische infrastructuur. Uw colocatie provider moet u kunnen voorzien van hun ISO 9001, ISO 27001 & PCI DSS rapport dat ervoor zorgt dat tijdens noodsituaties alle systemen naar behoren functioneren en back-up stroomsystemen worden gevoed en aangesloten.

    Klanten

    In hoeverre zijn hun klanten bereid om hun diensten aan te bevelen bij een andere collega?
    Vindt er jaarlijks een evaluatie plaats om eventuele problemen tijdig te signaleren en te verbeteren? Wat is hun Net Promoter Score? U wilt er namelijk zeker van zijn dat de colocatie provider continu werkt aan het verbeteren van haar diensten en ondersteuning zodat zij u beter van dienst kunnen zijn.

    Service Level Agreement (SLA)

    Biedt de aanbieder 100% uptime beschikbaarheid voor verschillende datacenter specificaties?
    De Service Level Agreement (SLA) van een datacenter zijn richtlijnen die de verantwoordelijkheid van de provider bepalen. Zoals in het geval van een storing dat downtime veroorzaakt voor uw colocatie omgeving of andere omgevingsfactoren, zoals koeling en beveiliging van datacenters. De SLA moet expliciet de garanties vermelden die het datacenter zal naleven bij het verstrekken van colocatiediensten. Het is van cruciaal belang om te evalueren welke gebieden van uw infrastructuur de verantwoordelijkheid van uw provider zijn, in tegenstelling tot uw verantwoordelijkheid.

    Bekijk hier deel 1 en 2 — Klik hier om de colocatie checklist te downloaden.

    Colocatie oplossingen

    Bij ColoHouse beoordelen wij u hoe uw huidige IT-omgeving er voor staat en adviseren wij kosteloos hoe het beter kan. Wilt u weten wat wij voor u kunnen betekenen, neem dan zeker contact met ons op via: [email protected]

 
Heeft u vragen?