10 vragen bij uw zoektocht naar een hosting provider

  • Blog header: 10 vragen bij uw zoektocht naar een hosting provider
    10 vragen bij uw zoektocht naar een hosting provider
    • May 16 2019

    Bent u opzoek naar een hostingprovider? Dan is het goed om vooraf te bedenken wat u exact zoekt in uw hostingpartner. De keuze van de juiste hostingprovider kan immers een lastige beslissing zijn. Om u op weg te helpen, hebben wij 10 vragen samengesteld die u zou moeten stellen om uw opties te verfijnen. 

    1. Hoe garandeert u de betrouwbaarheid van uw diensten?
    Het is belangrijk om een web host te hebben die 24/7 beschikbaar is en die werkt op een krachtige server en stabiele netwerkverbindingen. De aanbevolen uptime-score is 99,5%, een score lager dan 99% wordt niet aangeraden. Er zijn verschillende manieren om de uptime scores van de web host te verkrijgen. Dit kan o.a. door middel van server monitoring tools die u kunnen helpen bij het volgen van uw webhosting provider. Vraag aan uw hostingprovider of zij u meer informatie kunnen verlenen met betrekking tot de betrouwbaarheid van hun diensten.

    2. Wat is uw beveiligingsbeleid?
    Beveiliging is belangrijker dan ooit, een gebrek aan goede beveiliging kan leiden tot schade aan uw bedrijf. Vandaar dat het ontzettend belangrijk is om te weten welke beveiligingsfuncties een hostingprovider biedt. Bij het overwegen van Shared Hosting moet het beleid van een hostingprovider hierop inspelen. Hetzelfde geldt voor Cloud als Dedicated hosting. Het is verstandig om te vragen hoe malware / virusscans worden uitgevoerd. De hostingprovider die u kiest dient te beschikken over correcte beveiligingsprocessen (SSL- certificaten etc.) zodat gevoelige informatie en gegevens beschermd worden.

    Indien uw website e-commerce is of als u gevoelige klant en of werknemers gegevens opslaat, heeft u een goede Shared Secure Socket Layer (SSL) certificaat nodig. Zorg ervoor dat de SSL al uw beveiligingsfundamenten bevat. Als dit niet het geval is, zijn er tal van SSL-providers van derden waar u zich tot kunt wenden.

    3. Biedt u een reeks hostingopties aan? Hoe eenvoudig is het om omhoog / omlaag te schalen?
    Omdat bedrijven diverse webhosting vereisten hebben, is het goed is om de hostingprovider te vragen naar de hosting omgevingen die zij aanbieden. Wat is hun beleid, indien u wilt opschalen? Kies een hostingprovider die verschillende hosting-opties biedt. Op deze manier bent u voorbereid op de toekomst zodra uw bedrijfsbehoeften veranderen en heeft u de mogelijkheid om diensten te upgraden in plaats van hostingprovider te veranderen.

    4. Verstrekt u meerdere Add-on domeinen?
    Bezit u meer dan één domein? Hou er rekening mee dat u een hostingprovider kiest die het mogelijk maakt om meerdere domeinen toe te voegen zodat u deze domeinen kunt organiseren. Vraag vooraf naar de domein capaciteit. In het algemeen laten hostingbedrijven ten minste 25 add-on-domeinen * toe aan één account, maar sommige webhosts laten slechts één domein toe. Vraag bij uw hostingprovider na ​​of zij slechts één of juist meerdere domeinen toestaan.

    5. Wat is jullie down-time geschiedenis?
    Wanneer een website gedurende een bepaalde periode niet beschikbaar is, is er sprake van downtime. Heeft u al nagevraagd bij u hostingprovider hoevaak zij in het verleden te maken hebben gehad met downtime? Het ideale antwoord zou ‘nooit’ moeten zijn. Maar zelfs bij de beste providers is er af en toe sprake geweest van downtime.

    6. Wat is jullie back-up beleid?
    Een aantal hosting providers voeren meerdere keren op een dag back-ups uit en sommigen nog minder. Om uw data te bewaren zijn back-up essentieel! Zorgt ervoor dat naast een back-up van uw data er ook een back-up wordt gemaakt van uw database.

    7. Waar zijn jullie verantwoordelijk voor?
    In het geval van stroomuitval moet u op de hoogte zijn wanneer een bedrijf zichzelf verantwoordelijk houdt en wanneer niet. Mogelijk is er geen sprake van aansprakelijkheid indien het buiten hun macht om gebeurt. In zulke situaties is het goed om te weten of de kosten worden opgeschort.

    8. Hoe reageert uw klantenservice en technische ondersteuning?
    Neem contact op met andere klanten om hun tevredenheid over de kwaliteit van de dienstverlening te bepalen. Technische ondersteuning dient 24/7 beschikbaar zijn (feestdagen inbegrepen). Zorg ervoor dat u weet wat de gemiddelde responstijd van technische ondersteuning is.

    9. Hoeveel klanten zijn er op iedere server?
    Wanneer u kiest voor shared hosting, deelt u de serverruimte ook met andere websites. Het aantal websites op elk server heeft invloed op de snelheid van uw site.

    10. Wat als ik ontevreden ben?  
    Biedt de hostingprovider een proefperiode of enig vorm van garantie aan? Er zijn verschillende soorten tevredenheidsgarantiebeleid beschikbaar. Bekijk de tevredenheidsgarantie van de provider.

    De juiste hostingprovider sluit aan op uw bedrijfsbehoeftes. Dankzij het efficiënte beheer van onze infrastructuur, sluit deze aan op bedrijven van elke omvang. Dankzij het Netrouting Netwerk zijn er geen lange laadtijden meer. Een geschikte plan nodig voor uw bedrijf? Neem contact met ons op via +31 (0)88 2700 200 of gebruik ons ​​contactformulier. Ons team bespreekt graag uw situatie om de beste oplossing voor uw bedrijf te vinden.

Contact opnemen

Recent Posts

 
Heeft u vragen?